W roku szkolnym 2024/2025 uczniowie na zajęciach rewalidacyjnych realizują Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Sztuka Emocji”.
Projekt ma na celu skierowanie uwagi i działań nauczycieli oraz uczniów na obszar emocji, wykorzystując do tego sztukę pod jej wszelkimi postaciami. Realizacja projektu polega na przeprowadzeniu, co miesiąc minimum jednych zajęć/ aktywności z użyciem wybranej dziedziny sztuki, odnoszącej się do przypisanej w danym miesiącu emocji.
Zadania projektowe realizowane są od 1.10.2024r. do 31.05.2025r.
W październiku wykorzystując sztukę plastyczną uczniowie zrealizowali pierwsze zadanie „ciekawość”. W kolejnym miesiącu dzieci skupiły się na emocji „Strach”. Na zajęciach rozmawialiśmy czym jest strach, co budzi w nas strach oraz szukaliśmy rozwiązań jak go pokonać.
W grudniu zastanawialiśmy się czym jest podziw , za co możemy kogoś podziwiać , i czy w każdym z nas jest coś warte podziwu?.
Styczeń to miesiąc w którym realizowaliśmy emocję „Znudzenie” , która często towarzyszy dzieciom na co dzień.
Luty skierowany był na emocję, która nazywa się „Miłość”. Uczniowie chętnie opowiadali kogo kochają i co dla nich oznacza miłość. Podsumowaniem zajęć było wykonanie serc z gliny , które dzieci podarowały swoim rodzicom z okazji Walentynek.
W marcu rozmawialiśmy czym jest wstyd, dlaczego się wstydzimy i jak sobie radzić z nim w życiu codziennym.
W kwietniu w ramach projektu została zrealizowana emocja „Złość”- jedna z najtrudniejszych i bardzo ważnych emocji . Dzieci uczyły się jak rozpoznawać oznaki złości u siebie i innych oraz jak radzić sobie z nią w bezpieczny sposób.
Maj to zapoznanie uczniów z najprzyjemniejszą emocją” Radość”, która sprawia , że mamy dobry humor, głośno się śmiejemy oraz pojawia się motywacja do działania.